Το dimarxos.gr παρουσιάζει τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Βόρεια Προάστια ενώ βάζει στο μικροσκόπιο και την απερίγραπτη κωλυσιεργία που παρατηρείται από τη πλευρά της Κυβέρνησης σε ζητήματα ζωτικά για τις συγκεκριμένες περιοχές της Αττικής. Όπως είναι λογικό στη κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται το κυκλοφοριακό.
Τα Βόρεια Προάστια, πέρα από τα περιστασιακά προβλήματα λόγω έντονων καιρικών φαινομένων, αντιμετωπίζουν και διαχρονικά ζητήματα που σχετίζονται με τις υποδομές και την ποιότητα ζωής.
Βόρεια Προάστια: Οι φρούδες ελπίδες, οι καθυστερήσεις και η απόγνωση
Προβλήματα από καιρικά φαινόμενα
Συχνά, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και ισχυρών ανέμων, παρατηρούνται διακοπές στην ηλεκτροδότηση σε περιοχές όπως η Κηφισιά, η Εκάλη και η Δροσιά. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία δέχεται πολλές κλήσεις για πτώσεις δέντρων, τα οποία προκαλούν προβλήματα στην κυκλοφορία και ζημιές σε περιουσίες. Σε περιπτώσεις σφοδρών βροχοπτώσεων, δρόμοι και γέφυρες πλημμυρίζουν, όπως έχει συμβεί στο Μαρούσι, τα Βριλήσσια και την Κηφισιά, καθιστώντας δύσκολη την κυκλοφορία των οχημάτων. Για τον λόγο αυτό με ιδίους πόρους οι δήμαρχοι των παραπάνω περιοχών καλούνται να θωρακίσουν τις πόλεις τους όπως και συμβαίνει. Πού είναι όμως η κρατική αρωγή; Πού είναι το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας όταν και οι τελευταίες ανάσες πρασίνου παραδίδονται στις φλόγες; Όταν οι περιουσίες των συνανθρώπων μας παρασύρονται από τη μανία των ακραίων καιρικών φαινομένων; Το ζήτημα δεν είναι να βρεθεί κάποιος κ. Ξυπολυτάς και να φτιάξει τρεις δεξαμενές ελικοπτέρων προκειμένου να εξυπηρετούνται όλα τα Βόρεια Προάστια και να ενισχύει όλη την Αττική. Το ζήτημα είναι ο υπουργός και ο πρωθυπουργός να βρίσκονται εκεί πριν η συμφορά χτυπήσει την πόρτα… Και φυσικά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.
Κυκλοφοριακά προβλήματα
Το σημαντικότερο πρόβλημα των Βορείων Προαστίων είναι φυσικά αυτό της αυξημένης κυκλοφορίας. Αυτό μπορεί εύκολα να το αντιληφθεί κανείς αν λάβει υπ’ όψιν του ότι ένας από τους κεντρικούς οδικούς άξονες είναι η Λεωφόρος Κηφισίας. Όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει Κηφισίας τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο. Όλοι μα όλοι όμως το αρμόδιο υπουργείο φαίνεται να μην δείχνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο χρόνιο πρόβλημα του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου. Ένας αυτοκινητόδρομος που όταν κοκκινίζει, η Αθήνα παραλύει.
Σημαντικό όμως είναι και το ζήτημα που προκύπτει με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Παρόλο που οι περιοχές εξυπηρετούνται από μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Προαστιακός), η σύνδεση των απομακρυσμένων σταθμών με τις γειτονιές είναι συχνά ανεπαρκής, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το αυτοκίνητο. Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη νυχτερινών δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ωστόσο είμαστε βέβαιοι ότι ο κ. Κυρανάκης που σε συνεργασία με όλο το επιτελείο του προχώρησε στη θέσπιση του μέτρου της 24ωρης κυκλοφορίας των γραμμών του Μετρό το Σαββατοκύριακο, θα μεριμνήσει και για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Στα όπλα για τα διόδια οι δήμοι
Η διαχρονική επιθυμία των Κυβερνήσεων και του αρμόδιου υπουργείου να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης αυτή τη φορά συναντά σθεναρά αντίσταση από τους δημάρχους των Βορείων Προαστίων οι οποίοι ενωμένοι σαν μια γροθιά υπερασπίζονται το συμφέρον των συνδημοτών τους. Πώς είμναι δυνατόν η κυβέρνηση να επιθυμεί να τοποθετήσει διόδια σε ένα σημείο που θα σημάνει αυτομάτως την οικονομική καταστροφή των Βορείων Προαστίων την ώρα μάλιστα που εκείνη κάνει λόγο για αναπτυξιακή πορεία; Πώς είναι δυνατόν ενώ οι πόλεις έχουν βιώσει την οικονομική κρίση κάποιοι τεχνηέντως να επιθυμούν διακαώς την επανεμφάνισή της; Ποιος και τι θα πει στους πολίτες όταν δούν την αξία των εμπορικών ακινήτων να μειώνεται κατά 19% ενώ των αστικών ακινήτων ολοένα και περισσότερο; Ποια κυβέρνηση θα πει στους πολίτες των Βορείων Προαστίων ότι θα επιβαρύνονται με 100 ευρώ επιπλέον μηνιαίως για να φτάνουν στα σπίτια τους; Άραγε θα μας απαντήσει κανείς;
Το παράπονο για τα Νότια Προάστια
Στα κάγκελα είναι οι δήμαρχοι των Βορείων Προαστίων με τα εκατομμύρια που τους έχουν υποσχεθεί οι κυβερνήσεις τα τελευταία 20 χρόνια και δεν έχουν τα έχουν δει ούτε με κυάλια. Εν αντιθέσει βέβαια με τα Νότια Προάστια στα οποία διαχρονικά οι κυβερνήσεις στρέφουν το… επενδυτικό βλέμμα τους.
Τα τελευταία 20 χρόνια υποχρηματοδοτούνται έργα υποδομών, όπως το τραίνο που δεν έχει φτάσει βορειότερα από την Κηφισιά τα τελευταία 100 χρόνια. Η γραμμή 4, η οποία σταματάει στη Μεταμόρφωση. Η Κύμης, η οποία 20 χρόνια ακούμε ότι θα φτάσει στη Κηφισιά και ακόμα δεν έχει φτάσει. Η Περιφερειακή στην Πεντέλης, έτσι ώστε να συνδέεται με τη θάλασσα του Μαραθώνα πολύ πιο γρήγορα. Όλα αυτά είναι πράγματα που είχαν υποσχεθεί τα τελευταία 30 χρόνια να γίνουν ωστόσο παρέμειναν στα προσχέδια…
Οι λύσεις υπάρχουν και τις γνωρίζει η συγκεκριμένη κυβέρνηση; Άραγε θα βάλουν μπροστά τις μηχανές έτσι ώστε να διευκολύνουν το έργο των δημάρχων και των συνεργατών τους ή θα στιλώσουν τα πόδια, για μία ακόμη φορά, και θα σφυρίζουν αδιάφορα μοιράζοντας δεκάδες φρούδες ελπίδες;
Εμείς θα είμαστε στο πλάι των τοπικών αρχόντων, στο πλάι των συμπολιτών μας. Επειδή όπως έχουμε επαναλάβει πολλάκις, κανείς δεν γνωρίζει τα προβλήματα του δήμου τους, όπως εκείνοι.
Λάμπρος Κατσαρός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου