Κατά τη διάρκεια της δίωρης και πλέον συνάντησης, ο κ. Τάσης ανέπτυξε έναν γόνιμο και δημιουργικό διάλογο με τους μαθητές/τριες, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά, διατύπωσαν σκέψεις, διαφώνησαν τεκμηριωμένα και εξέφρασαν καίριους προβληματισμούς. Με απαράμιλλη ικανότητα εκλαΐκευσης της φιλοσοφικής γνώσης, ο κ. Τάσης κατάφερε να μετατρέψει σύνθετες έννοιες σε προσιτές και οικείες ιδέες, αξιοποιώντας καθημερινά παραδείγματα, οικείες εικόνες και βιωματικές αναφορές που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου.
Στο πρώτο μέρος της ομιλίας του, ο κ. Τάσης παρουσίασε το επάγγελμα του Φιλοσόφου στη σύγχρονη εποχή, αναδεικνύοντας τις νέες μορφές και εφαρμογές του, όπως η φιλοσοφική συμβουλευτική και η παραμυθητική φιλοσοφία. Επισήμανε παράλληλα την αυξανόμενη ανάγκη για επαγγέλματα με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει ραγδαία το εργασιακό και κοινωνικό τοπίο.
Στο δεύτερο μέρος, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης και στις πιθανές προεκτάσεις της. Ταυτόχρονα τέθηκαν ηθικά διλήμματα που αφορούν τη θέση των εφήβων ως «ψηφιακών ιθαγενών», οι οποίοι πλέον διαχειρίζονται δύο παράλληλες όψεις του εαυτού τους: την ψηφιακή και την ενσώματη. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά, ανταλλάσσοντας σκέψεις σχετικά με τον τρόπο που τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν την αυτοεικόνα, τις σχέσεις και την καθημερινότητά τους.
Κεντρική θεματική του τρίτου μέρους υπήρξε το ερώτημα: «Μπορούμε να είμαστε φίλοι με την τεχνητή νοημοσύνη; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και ποια τα ενδεχόμενα οφέλη μιας υβριδικής φιλίας ανθρώπου και μηχανής;». Οι μαθητές/τριες διερεύνησαν το ζήτημα με ωριμότητα και κριτικό πνεύμα, αποκομίζοντας μια σπάνια ευκαιρία στοχασμού πάνω στις τεχνολογικές και υπαρξιακές προκλήσεις του μέλλοντος.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τάση για την τιμητική παρουσία του και για την εξαιρετική του ικανότητα να εμπνέει τους νέους, φωτίζοντας με σαφήνεια και γοητεία το πεδίο της φιλοσοφικής σκέψης. Η συνάντηση αποτέλεσε για όλους μια πολύτιμη και αξέχαστη εκπαιδευτική εμπειρία.
